Nieuwsbrief 3 Augustus 2023

Nieuwsbrief 19 Augustus 2023

Beste Schardammers,

In deze nieuwsbrief vooral aankondigingen en de uitnodiging om mee te denken over de toekomst van ons mooie dorp.

Verbeeldingsmiddag i.s.m de UvA

In samenwerking met de Universiteit van Amsterdam (UvA) organiseert de Dorpsraad Schardam op 8 oktober a.s. een Verbeeldingsmiddag over de toekomst van Schardam.
Doel is om samen na te denken over de toekomstige ruimtelijke inrichting van Schardam en directe omgeving.

Luca Bertolini en Lisa Buldeo Rai van de faculteit Maatschappij en Gedrag van de UvA (programmagroep Urban Plannning) begeleiden de middag. Zij hebben een methode ontwikkeld om met buurtbewoners tot gezamenlijke ideeën te komen.
De UvA wil de inbreng van inwoners uit ‘buitengebieden’ versterken. Ideeën over ruimtelijke ordening worden immers veelal bepaald door wat er in steden gebeurt. Bijvoorbeeld over verkeer en transport. In het buitengebied speelt toekomstig vervoer van en naar voorzieningen een heel andere rol dan in de stad en in het buitengebied betekent de energietransitie een totaal andere uitdaging dan in een stadswijk.

De dorpsraad heeft aangegeven dat voor Schardammers onder meer verkeersveiligheid, natuur en energie belangrijke onderwerpen zijn.
Onze oproep: laten we samen kijken hoe we deze middag kunnen gebruiken om ideeën op tafel te krijgen, die wellicht het begin van een gezamenlijke toekomstvisie kunnen vormen.
Wil je meedoen? Laat dat uiterlijk 30 augustus aan ons weten via info@dorpsraadschardam.nl

Meer informatie over doel en aanpak vind je op: https://labobuitengewoon.eu/

Wanneer: zondag 8 oktober, 12.00 – 17.00
Waar: Koggenhuis, Schardam 19
Aantal deelnemers: maximaal 12

Als er meer belangstelling is, kijken we of we meer verbeeldingsmiddagen kunnen organiseren.

Save the date

Op zaterdag 16 september a.s. (in de middag) organiseert de Dorpsraad/ Stichting Dorpsbelangen Schardam haar eerste  jaarvergadering in de kantine van Camping de Eenhoorn.

Jullie ontvangen hiervoor nog een officiële uitnodiging, maar fijn als jullie de datum vast kunnen reserveren.

Save the date

Op 20 augustus is er weer een dorpscafé in het Koggenhuis.

We hopen je/jullie daar te ontmoeten.

Tot zover voor nu.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van de Stichting Dorpsbelangen Schardam,
Jan Willem Tellegen, Marga Kuperus, Kasper Abcouwer, Alfons Jansen en Cas Zechner.